Sleepless in Linköping.

Det blev en tur till Linköping I onsdags, Tvålen bjöd in mig till kårkrogen "Flamman". Det var Jazzkväll där. Det var nog en av de konstigaste sammling människor jag sett.
Jag menar, Snobbenmusik är INTE rockigt! Det är inget man står och dansar (gungar i otakt) till. Kändes som någon form av sekt, och jag som utomstående var den enda som inte insåg "storheten" i denna uppenbarelse.

Jag lyckades i vilket fall som hellst övertala Tvålen till att vi skulle byta krog. Det vart en hård färd, först slå sig fri från de lyriska sektmedlemmarna, sedan en promenad genom en mörk park och slutligen en mängd obskyra uttalanden från Tvålen.

Vi hamnade till slut på "Platens". Och det måste nog vara den absolut röjjigaste nattklubben i den fjärde storstadsregionen.  GRYM musik ( jag har hittat en ni genre, som jag älskar). bra utbud av sprit, och priset var mer än OK.

Det vart dock inte en så långvarig visstelse där. För Mat-hilda (även känd som alkisen) ville ta del av våra äventyr, så då vart det att byta krog till "Plaza". Där träffade man på NKIR-Sabina (världen är rätt bra liten :D) och Benne.
Jag rycke in som vakt i några minuter också. (Sammy, det är inte snällt att kalla gamla damer som precis blivit utskrivna från sjukhuse för fula!)

Det lustigaste som inträffade den här dagen/kvällen/natten är att jag var ruskigt nära på att gifta mig.
Hade visserligen varit rätt fränt, men jag kan ju se ligans reaktioner framför mig, och för att inte nämna min familjs! 




Jag, nyklippt!


 





Tvålen, däckad!

Kommentarer
Postat av: Anna

du lever livet :)

2008-03-28 @ 11:25:05
URL: http://anniball.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0